2006-05-04

GP:s favvobloggar

GP skriver om bloggar i dag. (SvD gjorde det i går och DN för ett par dagar sen. Det är ett jättepraktiskt system, för då kan vi blogga om vad som stod i tidningen och sen kan de skriva om bloggar igen! På så vis behöver ingen sakna inspiration.) En liten lista över mer eller mindre kända bloggare finns förstås till artikeln: Bodil Malmsten, Peter Englund, Sigge Eklund, Lotten ... och Helenas översättarblogg!

Hoppsansa! Och jag som jobbar som en galning just nu och inte har hunnit blogga på ett bra tag! Till eventuella nya besökare som har hittat hit genom GP eller på något annat sätt, och till de gamla också förresten, vill jag därför bara säga: Det kommer något i dag! Snart. Det kommer att handla om något som ligger mig varmt om hjärtat (vilket trogna besökare redan vet). Det är något som är gjort av trä och som man kan hänga kläder på.

Så – ge inte upp. Kom tillbaka snart!

5 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Och varför står det inte en miljard kommentarer här i din blogg idag? Alla GP-läsare ska ju skriva här!

Ok:

Ni nyläsare ska skrolla ner på sidan och skratta åt när Helena skriver om ett minimalt par.

Översättarhelena sa...

Jag tror bara GP-läsarna är lite blyga.

Eller också kanske de är så långa att de inte ser min blogg? Eller piercingarna kanske skymmer sikten?

Flinn sa...

Jag brukar av någon underlig anledning ofta börja kommentera bloggar just som de blivit uppmärksammade, även om jag redan läst dem ett tag. Men från och med nu ska jag sluta irritera mig på det och i stället göra det med flit. Ha!

Just det ja, vilken trevlig blogg du har! :-)

Översättarhelena sa...

Tack!

Och bra tänkt. Varför tror man alltid att man måste vara originell och först med allt?

Anonym sa...

Just det! Originalitet är klart överskattat! Hrm ... Ja ...