2006-04-21

Upphittat 2: ett grafem

En viss morgontidning är näst först med scoopet om svenskans nya bokstav. Som sagt, jag var före. Men de har lite bättre koll på fakta.

Visst är w ett grafem. Sture Allén har minsann ett minimalt par i rockärmen: tvist och twist.


Hoppsan, tänkte inte på det. Det gick lite snabbt igår, men vad gör man inte för att vara först med en nyhet. På rak arm kommer jag på ytterligare ett: sving och swing. Finns det ännu fler?

(Bilden föreställer inte ett minimalt par.)

5 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Ååååh!

"Bilden föreställer inte ett minimalt par."

Det var tammetusan det roligaste jag har läst i år! Åh! Nu ska jag torka glädjetårar.

Översättarhelena sa...

Roligt att kunna glädja någon som försmäktar utan kvällste på ett heltäckningsmatteklätt hotell i Sundsvall!

I själva verket är det ju ett rätt maxat par.

Karin sa...

Hej Helena,

tack för din kommentar i min gästbok. Kul att du läser min blogg! Maila din epostadress till mig, så lägger jag in dig som "kommenterare".

Hälsningar Karin

Anonym sa...

hej - kul att hitta en ny bra blogg!! jag länkar till dig hos mig om det är OK? Hittade dig genom Lotten bergman som jag träffade på bloggöl häromdan!!

Översättarhelena sa...

Självklart! Måste också göra en lista med länkar till bra bloggar (som din).